1. Regulacje niniejszego paragrafu dotyczą wyłącznie Kupujących będących Konsumentem.
2. Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia
od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem
kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta. Stosownie do art. 34 ust.
2 wskazanej ustawy, Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
3. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym stanowi ust. 2, wynosi 14 dni od
momentu wydania ostatniej rzeczy będącej przedmiotem zamówienia. Do zachowania terminu na
odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem 14-
dniowego terminu.
4. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi
załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta, na formularzu dostępnym na stronie internetowej
Sprzedającego lub w innej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
5. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na adres poczty elektronicznej (podany przy
zakładaniu konta) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
7. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż
w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie
rzeczy przed jego upływem.
8. Konsument odsyła towary będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt i ryzyko.
9. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będącego wynikiem korzystania
z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania
rzeczy.
10. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane
przez niego płatności.
11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył
Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się
dla niego z żadnymi kosztami.
12. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania
towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego,
które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi jeżeli Sprzedający
(Usługodawca) rozpoczął wykonywanie usługi za wyraźną zgodą Kupującego (Usługobiorcy), który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia usługi, że po rozpoczęciu świadczenia usługi
przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od Umowy.
14. Kupujący (Usługobiorca), który zalogował się w celu uczestniczenia w szkoleniu lub grupie w ramach
subskrypcji, rezygnuje z prawa do odstąpienia od Umowy.
15. Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od
umowy:
a. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający
nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
b. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według
specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
c. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki
termin przydatności do użycia;
d. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której
po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
e. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter,
zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
f. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
g. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
h. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
16. W przypadku gdyby Umowa zawierała, wbrew intencjom Sprzedającego, postanowienia mniej
korzystne dla Konsumenta niż postanowienia Ustawy o prawach konsumenta, to takie postanowienie
jest nieważne, a w ich miejsce znajdują zastosowanie przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
17. Sprzedający informuje, że będzie porozumiewał się z Konsumentem w drodze elektronicznej na ostatni
podany przez niego adres poczty elektronicznej lub pocztą na ostatni wskazany przez Konsumenta jego
adres.
18. Jeżeli Kupujący nie jest Konsumentem, to w takim przypadku nie przysługuje prawo do odstąpienia od
umowy, chyba że prawo to wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.